1. Kupujący powinien sprawdzić czy przesyłka nie posiada widocznych z zewnątrz uszkodzeń. Jeśli są widoczne uszkodzenia, należy spisać protokół szkody - jest on podstawą do złożenia reklamacji (w takiej sytuacji protokół musi być spisany przy odbiorze paczki). Jeśli przesyłka nie jest na zewnątrz uszkodzona ale uszkodzeniu uległ towar,  należy wezwać kuriera i w ciągu 7 dni spisać protokół szkody. Otrzymany od kuriera protokół należy do nas przesłać e-mailem sklep@e-adma.pl, faksem – nr 85 6532456 lub pocztą na adres ADMA, ul. Hetmańska 70, 15-727 Białystok.

 Odstąpienie od umowy

1. Odstąpienie od umowy dotyczy tylko konsumentów. KONSUMENTEM jest pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

2. Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z dnia 24 czerwca 2014 r., poz. 827), KONSUMENT który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni od niej odstąpić bez podawania przyczyny.

3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia objęcia PRODUKTU w posiadanie przez KONSUMENT lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.

4. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, KONSUMENT powinien poinformować SPRZEDAWCĘ o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia o odstąpieniu od umowy (na przykład pismo wysłane pocztą na adres: ADMA, ul. ul. Hetmańska 70, 15-727 Białystok; faksem – nr 85 6532456 lub pocztą elektroniczną – na adres e-mail sklep@e-adma.pl)

5. KONSUMENT może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy [wzór jest poniżej treści regulaminu]. Skorzystanie ze wzoru nie jest obowiązkowe.

6.Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

7. W przypadku odstąpienia od umowy KONSUMENTOWI zwracane są otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez KONSUMENTA sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez SPRZEDAWCĘ), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym SPRZEDAWCA został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot płatności dokonany będzie przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez KONSUMENTA użyte w pierwotnej transakcji, chyba że KONSUMENT wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniesie KONSUMENT żadnych opłat w związku z tym zwrotem. W przypadku, gdy KONSUMENT za PRODUKT dokonał zapłaty przy odbiorze, powinien wyrazić zgodę na zwrot środków w razie odstąpienia od umowy na rachunek bankowy podany w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy. SPRZEDAWCA może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od KONSUMENTA do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez KONSUMENTA dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

8. W przypadku odstąpienia od umowy w opisanym wyżej trybie, umowę uważa się za niezawartą.

9. KONSUMENT pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy tytułem odstąpienia od umowy tj. koszty opakowania, zabezpieczenia i nadania.

10. KONSUMENT ma obowiązek odesłać lub przekazać PRODUKT SPRZEDAWCY niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.

11. KLIENT ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości PRODUKTU będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania PRODUKTU.

12. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje KONSUMENTOWI, w przypadku gdy (I) przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu, (II) umowa dotyczy dostarczania dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.

Reklamacje wad PRODUKTÓW

1. Sprzedający wyłącza rękojmię dla przedsiębiorców w zakresie dopuszczalnym przez prawo.

2. Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady (rękojmia).

3. SPRZEDAWCA przestrzega obowiązku dostarczania PRODUKTÓW bez wad.

4. W przypadku, gdy PRODUKT ma wadę, podstawą prawną rozpatrywania reklamacji są przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz.U.2014, poz. 121) w tym m.in. art. 556 – 576.

5. KONSUMENT ma prawo do złożenia reklamacji na podstawie rękojmi, jeżeli towar konsumpcyjny jest wadliwy. Rozróżnia się dwa rodzaje wad: fizyczną i prawną. Wada fizyczna to niezgodność produktu z umową. Dochodzi do niej w szczególności wtedy, gdy rzecz (I) nie ma właściwości, które produkt tego rodzaju powinien mieć, (II) nie ma właściwości, o których KONSUMENT został zapewniony przez sprzedawcę lub reklamę, (III) nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę, (IV) została wydana kupującemu w stanie niezupełnym – np. laptop sprzedany bez ładowarki, choć powinna być w zestawie. Z kolei wada prawna może polegać na tym, że kupiony przez KONSUMENTA towar (I) jest własnością osoby trzeciej, (II) jest obciążony prawem osoby trzeciej albo (III) cechuje się ograniczeniami w korzystaniu lub rozporządzaniu nim w wyniku decyzji lub orzeczenia właściwego organu.

6. W sytuacji wystąpienia wady KONSUMENT może złożyć do sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi i zażądać jednego z czterech działań:
a) wymiany towaru na nowy;
b) naprawy towaru;
c) obniżenia ceny;
d) odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna.

7. Wybór żądania zależy od KONSUMENTA. SPRZEDAWCA może pod pewnymi warunkami zaproponować inne rozwiązanie, ale może się to odbyć z uwzględnieniem następujących okoliczności:
a) łatwość i szybkość wymiany lub naprawy towaru;
b) charakter wady – istotna czy nieistotna;
c) to, czy towar był wcześniej reklamowany.

8. Jeśli KONSUMENT żąda wymiany rzeczy lub jej naprawy, SPRZEDAWCA może odmówić spełnienia tego żądania pod warunkiem, że opcja wskazana przez KONSUMENT:
a) byłaby niemożliwa do zrealizowania dla SPRZEDAWCY
albo
b) w porównaniu z drugim z możliwych żądań wymagałaby nadmiernych kosztów.

9. SPRZEDAWCA może zaproponować inne rozwiązanie. Niezależnie od powyższego, w tej sytuacji KONSUMENT może zmienić swój wybór i żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową w inny sposób, tj. obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy.

10. SPRZEDAWCA musi wymienić towar lub usunąć wadę w rozsądnym czasie, który trwa nie dłużej niż 17 dni kalendarzowych. Jeśli SPRZEDAWCA nie dochowa tego terminu, KONSUMENT może wyznaczyć mu czas na spełnienie żądania. W przypadku dalszej bezczynności SPRZEDAWCY i upływu wyznaczonego terminu KONSUMENT jest uprawniony do odstąpienia od umowy lub żądania obniżenia ceny.

11. SPRZEDAWCA odpowiada wobec KONSUMENTA za sprzedany towar, jeżeli wada zostanie stwierdzona w okresie 2 lat od momentu jego wydania. Przez rok trwania odpowiedzialności sprzedawcy istnieje domniemanie, że stwierdzona wada lub jej przyczyna istniała już w momencie sprzedaży. W takiej sytuacji to sprzedawca musi udowodnić, że wada powstała z winy KONSUMENTA. W przypadku zauważenia wady w późniejszym terminie, tj. pomiędzy dwunastym a dwudziestym czwartym miesiącem od wydania towaru, KONSUMENT powinien wykazać, że wada towaru istniała w momencie zakupu.

12. Reklamację można złożyć w dowolnej formie. Dla celów dowodowych najbezpieczniej zrobić to pisemnie. Należy opisać zauważoną wadę i określić swoje żądania przewidziane w ramach rękojmi. Pismo reklamacyjne KONSUMENT może przekazać SPRZEDAWCY bezpośrednio (za potwierdzeniem na osobnej kopii), wysyłać listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub na adres e-mail sklep@e-adma.pl

13. Jeżeli żądanie złożone przez KONSUMENTA przy reklamacji dotyczy:
a) naprawy towaru,
b) wymiany towaru na nowy,
c) obniżenia ceny towaru,
to na SPRZEDAWCY spoczywa obowiązek rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
W przypadku niedotrzymania tego terminu uznaje się, że reklamacja jest zasadna.

14.Reklamowane PRODUKTY należy odesłać wraz z informacją o przyczynie reklamacji na adres: ADMA ul. ul. Hetmańska 70, 15-727 Białystok.

15. Koszty odesłania reklamowanego produktu (najtańszym, zwykłym sposobem dostraczenia) zostaną zwrócone KONSUMENTOWI przez SPRZEDAWCĘ.

16. KONSUMENT  ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Białymstoku. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: http://www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.

Product added to compare.

Nasza witryna zbiera dane i używa plików cookie do personalizacji reklam i mierzenia ich skuteczności. Więcej informacji o tym, jak używamy plików cookie w Polityce Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację wykorzystywania plików cookie.